Istnieje wiele możliwości pozwalających na zapisywanie dokumentów DOC w formacie PDF. Jest to zależne jednak od tego, z jakiego oprogramowania korzystasz. Jeśli nie wiesz w jakim programie napisać CV uwzględnij poniżesze rady w swoim wyborze. Oto kilka najpopularniejszych programów, w których zapiszesz CV w PDF:
Spis treści
MS Office 2007 (Word)
MS Office 2007 jest coraz rzadziej używany do pisania CV, nie mniej jednak częśc osób z niego korzysta. Jeśli masz Worda 2007 u siebie i chcesz zapisać swój dokument w postaci PDF, muszą najpierw ściągnąć darmowy dodatek ze strony Microsoftu.
Wejdź na stronę: http://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=7
Wybierz Download i postępuj zgodnie z instrukcją, czyli:
- Pobierz plik, klikając przycisk Pobierz (powyżej) i zapisując plik na dysku twardym.
- Kliknij dwukrotnie plik programu SaveAsPDFandXPS.exe na dysku twardym, aby uruchomić program instalacyjny.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby ukończyć instalację.
Po zainstalowaniu uruchom program MS Word 2007, naciśnij okrągły przycisk Office, wybierz zapisz jako i kliknij w PDF lub XPS.
MS Office 2010 (Word)
Jeśli utworzyłeś swoje CV w programie Word 2010 (będącym częścią pakietu Office 2010) jesteś gotowy do zapisania pliku w formacie PDF od razu:
Wybierz Plik -> Zapisz jako. W nowym okienku w linijce zapisz jako typ z menu rozwijanego wybierz PDF.
MS Office 2003 (Word)
Podczas szukania programu do napisania CV racdzimy pomijać stary i niewspierany program biurowy Microsoftu – Word 2003, między innymi dlatego, że nie obsługuje zapisywania plików do formatu PDF. Są jednak różne sposoby by to obejść. Można na przykład użyć wirtualnej drukarki, która będzie “drukowała” nasze dokumenty do pliku PDF.
Najpopularniejszym rozwiązaniem jest darmowa Bullzip PDF Printer – dostępna na stronie: http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php.
W celu dokładniejszego poznania tej metody zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie producenta. Ogólna zasada działania, po zainstalowaniu oprogramowania i uruchomieniu ponownie komputera, otwórz swój dokument, wybierz Plik–> Drukuj, z listy Dostępnych drukarek wybierz BullZip Pdf Printer, Naciśnij Drukuj i wybierz miejsce, w którym ma być zapisany twój dokument PDF.
Inne programy
Istnieje duża szansa, że mają one wbudowaną obsługę zapisywania do PDF. Koniecznie sprawdź dostępne możliwości, gdy klikniesz w Plik– Zapisz Jako!
Jeśli jednak nie znajdziesz tam opcji zapisu do PDF możesz spróbować korzystać z drukarki PDF – tak jak to jest opisane w punkcie wyżej.
Ostatnią opcją jest wykorzystanie darmowych aplikacji do zapisywania plików DOC do pdf dostępnych on-line. Najpopularniejsze serwisy to:
- http://www.freepdfconvert.com/
- http://docupub.com/pdfconvert/
- http://convertonlinefree.com/
Opiszemy jak działa pierwszy z serisów, inne mają podobną zasadę działania:
- Wejdź na stronę http://www.freepdfconvert.com/
- Naciśnij przycisk SELECT… I wybierz dokument, który chcesz zapisać, jako PDF.
- Możesz opcjonalnie wpisać swój adres e-mail, jeśli chcesz by pliki były przesłane na twoją pocztę internetową.
- Naciśnij przycisk CONVERT.
- Poczekaj chwilę – może to potrwać do kilku minut. Naciśnij przycisk dowolna. Po ukończonej pracy.
W jakim programie napisać CV w PDF
Jeśli nadal nie wiesz w jakim programie napisać Curriculum Vitea sugerujemy wybór najnowszego pakietu Office. Cechuje się łatwościa obsługi, oraz dużymi możliwościami. Ma także wbudowany zapis do plików PDF.