Jednym z podstawowych założeń prowadzenia biznesu, zwłaszcza polegającego na sprzedaży, jest zdobycie i utrzymanie klientów. Jeśli proces ten jest stały, firma zyskuje i może w dalszym ciągu się rozwijać. Jeśli proces ten zachwieje się, firma zaczyna odczuwać poważne kłopoty. Warto zatem pomyśleć o systemach budujących lojalność. Dlaczego?
Spis treści
Przywiąż klienta do siebie
Program lojalnościowy jest systemem, w którym klient – w zamian za zakupy w danym sklepie – otrzymuje benefity. Czasami benefity są stałe, tylko dla tzw. „klubowiczów”, czasami wymagają zebrania konkretnej liczby punktów lub zakupów za określoną kwotę. Niemniej opierają się na limitacji – produkty, towary, ceny, wiadomości dostępne tylko dla tych, którzy w danym programie się znaleźli. To przywiązuje i utożsamia klienta z marką.
Daj mu więcej możliwości
Jednak tego rodzaju programy to nie tylko wpływ klienta na codzienność. To także możliwości, które możesz mu dać. Można wykorzystać klasyczne i dobrze widziane konkursy, można jednak aktywizować społeczność kliencką w jeszcze inny sposób – np. poprzez aplikację. Im więcej możliwości otrzymuje klient, będący Twoim
„klubowiczem”, tym chętniej będzie u Ciebie kupował.
Nie ograniczaj się do programu
Warto także wyjść poza sam program lojalnościowy i poszukać powiązania z nim w sieci. Wykorzystanie mediów społecznościowych jest doskonałym sposobem na dotarcie do osób zainteresowanych i zainteresowanie niezdecydowanych. Dzięki łączeniu obu funkcji – obecność w codzienności klienta oraz program lojalnościowy do niego skierowany – możesz zwiększać możliwości i dawać mu złudne wrażenie wpływu na działania firmy i uczestnictwa w nich.
Twórz korzyści
Prezentowanie ciekawych ofert, wykorzystywanie stroy telling oraz innych zabiegów marketingowych pozwoli na uatrakcyjnienie sklepu. Będzie on kojarzył się nie tylko z zakupami, ale także z dobrze wydanymi pieniędzmi. Musisz tylko przekonać klienta, że zakup będzie dla niego opłacalny.