Znak firmowy. Co zapada w pamięci

Idealny projekt ulotki jest prosty, a jednocześnie zapadający w pamięć. Jak stworzyć tak idealny produkt? Co jest ważniejsze – ów produkt czy logo? Na czym warto się skupić? I skąd się w ogóle wzięły znaki?

Jak pewnie się domyślacie, pierwsze znaki (pierwowzory dzisiejszych projektów logo czy projektów ulotki) – jak wiele innych rzeczy – znane już były w czasach archaicznych. Na ścianach jaskiń na przykład. Człowiek umilał sobie znakami życie, a także oswajał za ich pomocą otoczenie – na przykład przyrodę. Malowanie znaków było nie tylko rozrywką, rytuałem, ale i pozwalało pierwotnemu człowiekowi poczuć się bezpieczniej wśród wrogiego otoczenia. Ludzie przypisywali znakom funkcję magiczną. Znaki miały pomóc pierwotnemu człowiekowi skontaktować się ze światem paranormalnym. Ów paranormalny świat – zdaniem dawnego człowieka – miał istotny wpływ na realne życie. Znaki pozwalały skontaktować się na przykład z duchami przodków lub z duchami mieszkającymi w kamieniach.

Współczesny projekt ulotki

Również i dzisiaj znaki dają ludziom poczucie kontroli nad rzeczywistością. Tylko że współczesny człowiek nie musi już sam malować ścian jaskiń. Może za to w każdej chwili polubić Fan Page ulubionej marki na Facebooku. A przede wszystkim może polubić projekt logo danej marki. Tak, współczesny człowiek czuje się tak samo zagubiony co ten prehistoryczny. I w podobny sposób traktuje znak (firmowy). W sposób irracjonalny. Kontakt z marką wykracza bowiem poza granice racjonalnego poznania. Dlaczego zatem lubimy tę a nie inną markę? To a nie inne logo?

Jakie są typy znaków graficznych?

Znak może mieć formę graficzną, tekstową albo dźwiękową. Najpopularniejsze są logogramy – ich zadaniem jest wyróżnić firmę na tle innych. Zidentyfikować markę. Logogram może mieć na przykład formę monogramu lub inicjału (same znaki albo litery) – z tym typem znaków zetkniecie się w branży prawniczej. Inne popularne loga dla firm to glify (litera albo inny znak topograficzny) – na przykład bardzo dobrze zapamiętywany znak Facebooka. Unikalny oraz prosty. Logogram może także występować w formie logotypu, czyli samej nazwy firmy – na przykład projekt logo Disney’a. Ciekawą formą logogramu są postacie – charakterystyczny staruszek z laską oraz melonikiem reprezentujący markę Monopoly. Poza tym znaki przybierają również formę oznaczeń przeciwpożarowych, ewakuacyjnych, ostrzegawczych, informacyjnych czy też pisarskich.

Aby stworzyć dobre logo, warto dobrze poznać swój produkt. A przede wszystkim zobaczyć go oczyma swojego klienta. Idealnego klienta. Warto zrobić badanie rynku i zbadać swoją grupę docelową. Logo powinno być tworzone w ścisłym odniesieniu do produktu. Do jego najlepszych cech. Powinno oddawać ducha produktu. Jego naturę i klimat. Jego najlepsze cechy.

Dobre logo dla firmy – jakie efekty?

Dobre logo potrafi przywiązać irracjonalnie klienta. Przywiązać tak, aby stał się on fanem marki. Aby identyfikował się z marką. Aby zauważył tożsamość marki. Wyróżnił ją na tle konkurencji. Aby marka dotarła właśnie do niego, jako do grupy docelowej. Aby zrobiła na nim piorunujące pierwsze wrażenie.

Zleć stworzenie loga profesjonalistom

Dobre logo dla firmy jest proste a jednocześnie intrygujące. Czytelne. Zapamiętywane. Rozpoznawalne. Aby zyskać takie logo, warto zlecić jego stworzenie profesjonalnej firmie. Firmie z dużym doświadczeniem i bogatym portfolio. Z referencjami i zadowolonymi klientami.